1. BEVEZETÉS

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.olibaba.hu

weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő

(továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges

azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb

tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett

jognyilatkozatnak minősül, így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött

szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem

hozzáférhető és nem megtekinthető.  Szolgáltató semmilyen magatartási kódex

rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

2. A SZOLGÁLTATÓ

 

KVK 24 Szolgáltató Kft.

székhely:  1136 Budapest, Tátra utca 5. A. ép. alagsor 2. ajtó

cégjegyzékszám:  Cg.01-09-427067/10

adószám:  32492749-2-41

E-mail cím: info@olibaba.hu

Webhosting szolgáltató: 

 

3. A HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG

Az olibaba.hu Bababolt babatermékek kiskereskedelmével foglalkozik.

 

4. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a

Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért,

a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi

épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy

a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek

jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például

hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak

tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló

jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más

szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más

tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a honlap használata során a

vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a

Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint

nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a Felhasználó a honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul

jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak

találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére, vagy annak módosítására.

A felhasználó a honlapon folytatott használattal tudomásul veszi, hogy az ismertető leírás

esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként

illusztrációk.

4.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás

elemei szerzői jogi védelem, vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen

védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója

a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített

valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek

közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését,

a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése, vagy

kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli

hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például

adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi

forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a honlap használata, illetve az

ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a honlapon szereplő bármely

kereskedelmi névnek, vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap

rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes

többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató

előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók, vagy

hasznosíthatók fel.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a

www.olibaba.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt

minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos

minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére,

archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a

Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a

Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a

Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő

adatokat felülírni

 

5. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

A webshop-on keresztül leadott rendelések az olibaba@info.hu email címre érkeznek és feldogozásra kerülnek.

Akár az email címen keresztük is ledahatóak a rendelések.

Termékkeresés 

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók

számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek

kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban

kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció

kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Akciós

termékekre általánosan igaz, hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk,

tovább kedvezmény már nem kerül levonásra eladási árukból.  

Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.  

A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában

lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok

segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve

érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról. 

A honlapon az egyes termékeknél látható, hogy éppen van-e készleten, vagy nincs. Ez a készlet

kijelzés időszakosan frissül. Webshopunkban külön kijelzésben látható az üzletenkénti és

központi készlet, amely adatok tájékoztató jellegűek! 

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő

termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg. 

5.2. Megrendelés

A választott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a

szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont

segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget

kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a

kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási

folyamatot.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő

fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti

minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.

Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent

megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését.

Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Felhasználónak ezen a felületen található jelölőnégyzet

kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Ha a

Felhasználó nem fogadja el, megrendelését nem tudja elküldeni a Szolgáltató részére.

Az oldal alján található „Megrendel” gombra kattintással a Felhasználó véglegesen elküldi a

megrendelését.

A rendelés feladása tehát a „Megrendel” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó részére

fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után

(pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül

köteles jelezni a Szolgáltató felé.

Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak vagy

a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok

módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a

leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

Termékek ára

A honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is

tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási

költség azonban nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. Akciós termékekre általánosan igaz,

hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk, tovább kedvezmény már nem kerül

levonásra eladási árukból.  

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden

költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Felhasználó olyan szállítási

módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel. 

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően

hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától

jelentősen eltérő, irreális árra (1 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a

honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a

rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő

megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy

megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a

megrendelést. 

5.3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás 

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó

nem kapja meg a megrendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt 48 órán belül, úgy a

Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. 

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a

megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés

sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit. 

5.4. A szerződés létrejötte 

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus

úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,

valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.

évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás

közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá

tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács

2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

5.5. Számla

A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki. Az elektronikus számlát a megrendelés teljesítése után

a Felhasználó által megadott email címre küldjük ki. 

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt jelezze a

megrendelésnél a megjegyzés rovatban, vagy telefonos egyeztetésnél, hogy a számla

megfelelően legyen kiállítva.

 

5.6. Fizetés 

Többféle fizetési mód is igénybe vehető a honlapon:

Előre utalás

Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a

megadott számlaszámra megteheti, de az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a

visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.

A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül,

addig készenléti állapotban van. A szállításról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót.

Utánvét

Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a

vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a

termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.

Bankkártyás fizetés: Stripe

Fizethet bankkártyával a weboldalon a vásárlás után

 

5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás

5.7.1. Futárszolgálat

Az Eladó a megrendelés feldolgozásakor visszaigazoló emailt küld a megrendelő számára,

amelyben a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható

időpontjáról. (Ez nem a webáruház automatikus visszaigazoló emailjét jelenti – az mindössze

arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)

A csomagot a MPL (Magyar Posta Logistic) futárszolgálattal szállítjuk ki, ha a Felhasználó

házhozszállítással kéri a terméket. A futárszolgálat minden munkanapon (hétfőtől-péntekig) 8-17

óra között végzi a szállítást.

A megrendelés bármilyen címre kérhető kiszállításra, de mindenképpen jelezni kell, ha az átvétel

nem minden időpontban lehetséges, vagy egyéb feltételhez kötött. (pl.: munkahelyre kéri, csak

délelőtt tartózkodik otthon).

A futárszolgálat kétszer próbálkozik a csomag kiszállításával. Utána a csomagot megjelölt a

postán lehet átvenni 8 napig. 

A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e.

Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól

jegyzőkönyv felvételét. 

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru

átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató

díjmentesen biztosítja. 

Bútorok esetén bruttó 2000-5000 Ft, közötti összeg lehet a szállítási költség, ez a bútorok

súlyától függ, és a Szolgáltató a kiszállítást megelőzően értesíti a Felhasználót a pontos

összegről, vagy előzetesen kérhető tájékoztató. Amennyiben a szállítási költség a kapott

tájékoztatás vagy a visszaigazoló e-mail alapján nem megfelelő, úgy elállhat a vásárlástól a

Felhasználó. 

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően

késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztónak minősülő

Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén

a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni. 

5.7.2. Személyes átvétel 

Személyes átvételre nincs lehetőség, de minden termék esetében a kiszállítás ingyenes.

5.7.3. Szállítás díja

A szállítás minden esetben ingyenes.

 

6. ELÁLLÁSI JOG

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén

kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe

vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a

továbbiakban jelen pontban:  Fogyasztó).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló

szerződés esetén

1. terméknek,

2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek

vagy darabnak,

4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az

első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik

személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől

indoklás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban

is gyakorolhatja elállási jogát. 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát

köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére,

info@olibaba.hu . A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta

előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott

rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. 

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási

nyilatkozatának megérkezését. 

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az

erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a

Szolgáltatónak.  

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül

történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a

határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy

hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. 

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére visszaküldeni.,

indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14

napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő

letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. 

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha

a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek

viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A

termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más

költség nem terheli. 

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási

nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó

által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget

is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a

Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot

választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta

a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül

a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési

módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez

kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót

semmilyen többletköltség nem terheli. 

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,

ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges

használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék

jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot

meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha

szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő

lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését. 

6.2 A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog 

 Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

Felhasználó személyére szabtak.

 Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

 Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-

kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis

a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.

7. SZAVATOSSÁG

7.1. Kellékszavatosság 

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben

kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

rendelkezéseinek megfelelően. 

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától

számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a

termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési

határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. 

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1

éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet

kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése

lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem

kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás

saját költségére kijavíthatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. 

A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét

azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a

hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. 

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő 1 éven belül felismert hiba esetén vélelmezni

kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével,

vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a

szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a

Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem

köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a

termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével

azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania,

hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. 

7.2. Termékszavatosság 

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a

Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát

vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy

kicserélését kérheti. 

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos

minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban

szereplő tulajdonságokkal. 

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától

számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy

forgalmazójával szemben gyakorolhatja. 

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell

bizonyítania. 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy: 

 a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető vagy

 a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással

párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése

esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét

a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti. 

7.3. Jótállás 

A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti

szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási

cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a vásárló

részére történő átadás) után következik be. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál

érvényesítheti - részletezve a 4-es pontban. A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása

alapján érvényesíthető a terméknek a fogyasztó részére történt átadástól, vagy - amennyiben

az üzembehelyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi – az üzembehelyezéstől

számított 1 éven belül, ha a termék eladási ára 10000 Ft-ot eléri, de a 100000 Ft-ot nem

haladja meg; 2 éven belül, ha a termék eladási ára a 100000 Ft-ot meghaladja, de a 250000

Ft-ot nem haladja meg; és 3 éven belül, ha az eladási ár 250000 Ft-ot meghaladja. De ha a

fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az

átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére

bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az

ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján

kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő

jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. 

A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk

felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. 

A jótállási javítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele

a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja

rendeltetésszerűen használni (a jótállási idő a javítás időtartamával meghosszabbodik). A jótállási

idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított)

termékre (termékrészre) újból kezdődik. 

Nem vonatkozik a jótállás az alábbi esetekre:

- ha a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, 

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak

megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési

útmutató hibájára vezethető vissza), 

- ha a hiba káresemény következménye (elemi kár, természeti csapás, rongálás),

- ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (szakszerűtlen javítást) végzett 

- ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési

utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás,

szakszerűtlen tisztítás stb.), 

- ha a károsodás a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,  

- a jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, amelyet a vásárló már a vásárláskor ismert, és

amelyekre a vásárló árengedményt kapott 

- ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog 

- garancia nem terjed ki az olyan törékeny, kopó részekre, mint pl. a műanyag kötő elemek, textil

és gumi részek, kötélzet és további kopó alkatrészek. A garanciakötelezettség nem áll fenn az

olyan csekély jelentőségű minőségeltérések esetén, melyek a termék értéke és használhatósága

szempontjából jelentéktelenek. 

A vásárló jótállásra vonatkozó jogai és kötelezettségei: 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a jótállási időn belül a fogyasztó 

- a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három (3) munkanapon belül érvényesítheti

csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

- a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három (3) munkanapon túl elsősorban –

választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény

teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével

összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás

hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével

a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást

vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a vásárlót

tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről. 

Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem

javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül

kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni. 

Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő

határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a

kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a

vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy

mással kijavíttathatja (a vállalkozás költségére), vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba

miatt elállásnak nincs helye. 

Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét

meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár

arányos leszállítását, és nem kívánja azt a vállalkozás költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a

vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat

szerinti vételárát visszatéríteni. 

Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor - a fogyasztó eltérő

rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre

nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni. 

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a

fogyasztó a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az

áttérés egyébként indokolt volt. 

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. 

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi

csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell

megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,

valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik. 

A jótállási igény bejelentése: 

A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül,

köteles kifogását a vállalkozással közölni. A jótállási igény bejelentése a vásárlás helyén, a

vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett

szervizben/javítószolgálatnál történhet. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt

fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul

késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető. A vállalkozás a minőségi kifogás

bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható

módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. 

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti: 

Név: KVK 24 Kereskedelmi Kft.

Levelezési cím: info@olibaba.hu

 

A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok: 151/2003 (IX.22) Korm.

rendelet, 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet, 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, 2013.V. tv. (új Ptk.),

1997. CLV. tv. (Fogyasztóvédelmi tv.), 2012. LV. tv. (Fgytv. módosítása) 

Fogyasztói jogvita esetén (ha a fogyasztó nem ért egyet a vállalkozás által a minőségi

kifogására adott válasszal/döntéssel) a fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál és a

lakóhelye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által

működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti. Illetve,

panaszával fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz (lakóhelye szerinti megyeszékhely

kormányhivatalához; www.kormanyhivatal.hu). 

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és

termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A vásárolt termékre a jótállási

idő eltelte után szavatossági kötelezettség a vételtől számított 2 évig áll fent. 

 

8. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja 

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus

levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével. 

A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az

ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével,

tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.

A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló

a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a

Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet

vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére. Az

írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webáruház – törvény

eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon

előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A rögzített panasznak

tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt

egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja

a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. 

A panaszra adott válasz másolati példányát a webáruház öt évig köteles megőrizni, s azt az

ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni. 

A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.

törvényben előírt adatokat. 

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK

irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i

524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az

Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től

vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita

esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az

Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy

szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között

létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül

fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az

Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság

rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti

el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen

be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel

kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes

felvilágosítást adni Önnek. 

A Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím:

1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1)

488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31 

Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető

testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály

alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a

www.bekeltetes.hu oldalon.

Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a

jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a

fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes

járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes

esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a

megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le. 

9. EGYÉB

9.1. ÁSZF, árak módosítása 

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat

nem visszamenőleges hatállyal bármikor jogosult módosítani, a módosítás a honlapon történő

közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. 

9.2. Technikai korlátok 

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és

korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a

felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető

az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást. 

9.3. Adatvédelmi szabályzat

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYBA LÉPÉSE

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.04.01

Image

Üzenet

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input