Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén

kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe

vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a

továbbiakban jelen pontban:  Fogyasztó).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló

szerződés esetén

1. terméknek,

2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek

vagy darabnak,

4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az

első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik

személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől

indoklás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban

is gyakorolhatja elállási jogát. 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát

köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére,

info@olibaba.hu . A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta

előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott

rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. 

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási

nyilatkozatának megérkezését. 

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az

erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a

Szolgáltatónak.  

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül

történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a

határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy

hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. 

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére visszaküldeni.,

indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14

napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő

letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. 

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha

a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek

viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A

termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más

költség nem terheli. 

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási

nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó

által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget

is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a

Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot

választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta

a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül

a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési

módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez

kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót

semmilyen többletköltség nem terheli. 

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,

ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges

használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék

jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot

meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha

szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő

lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését. 

A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog 

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

Felhasználó személyére szabtak.

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-

kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis

a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.

Image

Üzenet

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input